Informacje prasowe

Impuls 2 dla ŁKA

W Fabryce Newag w Nowym Sączu odbyła się dziś oficjalna prezentacja pociągu Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik jako pierwszy w Polsce otrzyma pociąg nowej generacji. Impuls 2 będzie dłuższy, jeszcze bardziej niezawodny i komfortowy. Od grudnia będą z nich korzystać pasażerowie.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od Newagu 14 trzyczłonowych pojazdów. Pierwszy pojazd został oficjalnie zaprezentowany 18 czerwca w nowosądeckiej fabryce. Pod koniec czerwca pojazd rozpocznie testy w Krakowie, na początku lipca na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Europejska premiera pojazdu odbędzie się w Berlinie podczas Międzynarodowych Targach Kolejnictwa Innotrans. We wrześniu zaprezentowany zostanie także w Łodzi.

Dostawa pojazdów Impuls 2 rozpocznie drugi etap rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi pozwolą na rozwój siatki połączeń o kolejne miasta województwa łódzkiego. Dzięki ŁKA i rekordowym wynikom przewiezionych pasażerów za 2017 rok Łódzkie odnotowało najwyższy ze wszystkich województw wzrost ruchu kolejowego w Polsce – mówi Witold Stępień, marszałek Województwa Łódzkiego. Jak widać mieszkańcy doceniają nowoczesny tabor i wysoki komfort podróży – dodaje.

Impulsy to pociągi nowoczesne. Różnice w stosunku do pojazdów pierwszej generacji są zauważalne.

Cieszymy się, że możemy dzisiaj w obecności Pana Marszałka Witolda Stępnia oraz Prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusza Malinowskiego, zaprezentować pierwszy z pojazdów Impuls 2 wyprodukowanych dla woj. łódzkiego. Wierzymy, że wieloletnie doświadczenia eksploatacyjne Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych IMPULS dają gwarancję bardzo wysokiej dostępności i niezawodności pojazdów Impuls drugiej generacji. Prezentowany pojazd spełnia wszystkie wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (2014), gwarantując pasażerom komfortową i bezpieczną podróż – mówi Józef Michalik, Wiceprezes NEWAG S.A.

W pociągach dla ŁKA znajdą się także nowości takie jak strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis, defibrylatory i numeracja miejsc.

Przygotowując przetarg na dostawę nowych pojazdów wzięliśmy pod uwagę nasze dotychczasowe doświadczenia i sugestie pasażerów. Przewozimy coraz więcej osób i stąd decyzja o zamówieniu dłuższych, trzyczłonowych pojazdów – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – Największa frekwencja występuje w obszarze aglomeracji łódzkiej, dlatego pociągi są bezstopniowe z dużą ilością drzwi, co mam ułatwić wymianę pasażerów. Stawiamy na nowoczesność i komfort – Impulsy będą posiadały bezpłatne wifi, gniazdka elektryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery – dodał.

Od grudnia nowe pociągi będą kursowała po województwie łódzkim. Impulsy wyruszą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego. ŁKA obsłuży także połączenia na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno w północnej części województwa.

Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł. brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie  164 586 425,39 zł. Dostawca będzie odpowiedzialny również za utrzymanie pojazdów przez okres 12 lat.

źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Impuls-2-dla-LKA/

Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko

28 lutego 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna, po burzliwym przetargu, podpisała z nowosądeckim Newagiem umowę na dostawę pierwszych Impulsów drugiej generacji dla polskiego klienta. 18 czerwca 2018 pokazano pierwszy zbudowany pojazd. Mieliśmy okazję dokładnie mu się przyjrzeć.
To pierwsza publiczna prezentacja nowych pociągów dla ŁKA. Od razu widać, że Newag wyciągnął wnioski z, i tak bardzo udanej, konstrukcji Impulsa pierwszej generacji. Czym różni się Impuls 2 od poprzednika?
Dłuższy, lżejszy i ma być tańszy w utrzymaniu

Przede wszystkim każdy człon Impulsa 2 dla ŁKA (jest to pojazd trójczłonowy) jest dłuższy o 60 cm niż w Impulsie pierwszej generacji. To niewiele, ale pozwala zabrać na pokład kilkunastu pasażerów więcej. Co istotne – pomimo wydłużenia członów ograniczono ich wagę. Zmieniła się także konstrukcja kabiny oraz wygląd czoła pojazdu. Poza walorami estetycznymi, przyniosło to korzyść w postaci jeszcze lepszego miejsca pracy maszynisty, dysponującego też lepszą widocznością.

– Nowy Impuls w przyszłości będzie mógł być bimodalny, dzięki modułowości konstrukcji. Naszym celem była taka budowa Impulsa 2, aby zwiększyć cykle międzyprzeglądowe, aby stał się mniej wymagający i kosztowny w utrzymaniu. Pojazd otrzymał też informację pasażerską najnowszej generacji – mówił Maciej Górowski, kierownik badań i rozwoju w Newagu.

Świetne wnętrze

W środku pociąg robi rewelacyjne wrażenie. Bardzo dbała o to ŁKA umieszczając w Nowym Sączu na stałe aż dwóch komisarzy do patrzenia na ręce producentowi. Impuls 2 jest wykończony w sposób, którego nie powstydził by się żaden światowej klasy producent taboru. Próbowaliśmy wyszukać jakieś niedoróbki produkcyjne jednak okazało się to bezskuteczne. Materiały wykończeniowe na które składa się sufit, podłogi, ściany boczne, są wysokiej jakości, fotele są bardzo przyzwoite i oferują bardzo dużo miejsca na nogi. Silną stroną ezt jest spora ilość światła, które wpada do pojazdu, ciekawie wyglądają podsufitowe panele z oświetleniem. Nasze subiektywne zdanie jest takie, że to chyba najładniejszy pojazd, jaki wyjechał z nowosądeckiej fabryki.

ŁKA zażyczyła sobie montażu kurtyn powietrznych przy wejściach które zadbają o komfort termiczny pociągów w upały i zimą. W ezt jest oczywiście miejsce dla wózków inwalidzkich oraz rowerów (uchwyty są trzy, ale rowerów zmieści się w tej przestrzeni przynajmniej dwa razy więcej). Niesamowite jest miejsc dla rodziców z dziećmi z grą planszową wbudowaną w stolik, z obrotową, na stałe zamontowaną kostką do gry. Jest też automat biletowy.

Teraz pociąg trafi na testy w pobliżu Krakowa, później pojedzie do Żmigrodu, aby zdobyć homologacje do kursowania z pasażerami – powiedział Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Długa historia przetargu

Przetarg na 14 pociągów regionalnych dla ŁKA miał kilka zwrotów akcji. Najpierw dostawcą miał być Stadler, ale wybór ten został unieważniony i łódzki operator podpisał umowę z Newagiem. Przeciwko temu protestował Stadler, a ostatecznie sprawa ma swój finał w sądzie (więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Impulsy 2 mają 65 metrów długości (są trójczłonowe). Mogą rozpędzić się do 160 km/h, na pokładzie mają zainstalowany system ETCS poziomu II. Pierwsze 4 ezt mają rozpocząć kursowanie najpóźniej od grudnia 2018, kolejnych 10 sztuk musi dojechać do zamawiającego do połowy 2019 r.

Zamówienie obejmuje dostawę jednostek oraz usługę ich utrzymania do poziomu P4 przez 12 lat od momentu dostarczenia (do połowy 2029 r.). W przetargu założono, że pociąg ma wytrzymać 35-letnią eksploatację, lub przejazd 4 milionów kilometrów. Wszystkie pociągi wraz z usługą kosztowały 266 mln zł.

Łódzkie: Nowe pociągi Impuls 2 na trasach ŁKA – od grudnia

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zakupiła 14 nowych pociągów Impuls 2, które powstaną w Fabryce Newag w Nowym Sączu. Wartość zamówienia to prawie 267 mln zł, z czego ponad 164 mln zł to pieniądze z UE. Pierwsze pojazdy nowej generacji wyjadą na trasy w Łódzkiem w grudniu.

„Dostawa pojazdów Impuls 2 rozpocznie drugi etap rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Nowe pociągi pozwolą na rozwój siatki połączeń o kolejne miasta województwa łódzkiego. Dzięki ŁKA i rekordowym wynikom przewiezionych pasażerów za 2017 rok, Łódzkie odnotowało najwyższy ze wszystkich województw wzrost ruchu kolejowego w Polsce” – podkreślił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Impuls 2 to trzyczłonowy pociąg nowej generacji, jak podaje producent, dłuższy, jeszcze bardziej niezawodny i komfortowy niż jego poprzednia wersja, spełniający też wszystkie wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (2014). W tym tygodniu pierwszy pojazd został oficjalnie zaprezentowany w nowosądeckiej fabryce, natomiast jeszcze w czerwcu rozpoczną się jego testy w Krakowie, a potem na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.

Wartość zamówienia obejmującego dostawę 14 nowych pociągów oraz ich utrzymanie przez 12 lat, wynosi prawie 267 mln zł, przy czym na realizację projektu ŁKA uzyskała ponad 164 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Jak wyjaśnił prezes ŁKA Janusz Malinowski, pod szyldem przewoźnika podróżuje coraz więcej pasażerów – stąd decyzja o zamówieniu dłuższych, trzyczłonowych pojazdów.

„Największa frekwencja występuje w obszarze aglomeracji łódzkiej, dlatego pociągi są bezstopniowe, z dużą liczbą drzwi, co ma ułatwić wymianę pasażerów. Stawiamy na nowoczesność i komfort – Impulsy będą miały bezpłatne wifi, gniazdka elektryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery” – dodał.

Wyprodukowane dla ŁKA pociągi będą mieć także nowości, takie jak strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis i defibrylatory.

Planuje się, że pierwsze cztery Impulsy 2 wyruszą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego w grudniu. ŁKA obsłuży nimi także połączenia na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno w północnej części regionu. Wszystkie zamówione pojazdy mają być dostarczone do końca przyszłego roku.

Europejska premiera Impulsu 2 ma odbyć się w Berlinie podczas Międzynarodowych Targów Kolejnictwa Innotrans. We wrześniu zaprezentowany zostanie także w Łodzi; ŁKA będzie pierwszym w kraju przewoźnikiem, w którego taborze ma jeździć ten pojazd. (PAP)

autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska,

źródło: http://forsal.pl/artykuly/1141200,lodzkie-nowe-pociagi-impuls-2-na-trasach-lka-od-grudnia.html

Impuls 2 ŁKA na testach w Żmigrodzie

Nowy Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest już na testach w Żmigrodzie.

18 czerwca 2018 w Nowym Sączu zaprezentowano pierwszy zbudowany Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od początku lipca pojazd jest już testowany na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Zdjęcia z testów nadesłał do nas Czytelnik.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Aldona Kuźma z Newagu, z końcem czerwca nowy Impuls przeszedł w Krakowie testy stacjonarne hamulca, a testy w Żmigrodzie rozpoczęły się z początkiem lipca. Potrwają do połowy sierpnia. – Pojazd Impuls 2 przejdzie badania statyczne i dynamiczne, a w tym: badania hałasu, pantografu, ETCS, zakłóceń, klimatyzacji oraz badania ruchowe hamulca – informuje przedstawicielka producenta.

Pierwsze 4 szt. mają rozpocząć kursowanie najpóźniej od grudnia 2018, kolejnych 10 sztuk musi dojechać do zamawiającego do połowy 2019 r.

fot. Aleksander Kędzierski

źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/impuls-2-lka-na-testach-w-zmigrodzie-87772.html

Pierwsze pociągi Impuls już w barwach ŁKA

W fabryce Newag w Nowym Sączu trwa produkcja czterech pierwszych pociągów Impuls II dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pudła pojazdów są już pomalowane i w barwy przewoźnika. Pojazdy będą gotowe w maju. Od czerwca planowane są jazdy testowe. ŁKA jest pierwszym polskim przewoźnikiem, który otrzyma pociągi Impuls nowej, drugiej generacji.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od firmy Newag 14 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy wyposażone będą w wiele udogodnień dla pasażerów takich jak klimatyzacja, wifi, miejsca na rowery, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory. W każdym znajdować się będzie 160 miejsc siedzących. Dostawca pociągów będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat. Impulsy będą obsługiwać połączenia w województwie łódzkim.

Badania homologacyjne już latem

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie się rozwija i potrzebuje nowych pociągów. Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego mogliśmy zamówić bardziej pojemne pojazdy, z których już za kilka miesięcy będą korzystać mieszkańcy województwa łódzkiego. Cieszę się, że będą to pociągi nowoczesne i komfortowe, bo ŁKA już przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości podróży – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

– Produkcja pojazdów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z czternastu pojazdów jest pomalowany a obecnie trwa w nim zabudowa podłogi. W okresie wakacyjnym przejdzie badania dopuszczające do eksploatacji w Żmigrodzie. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma nasz flagowy produkt w nowej wersji. Impuls II charakteryzuje się między innymi zwiększoną pojemnością, wyższą trwałością i niezawodnością – powiedział Józef Michalik, wiceprezes zarządu Newagu.

W czerwcu rozpoczną się testy pojazdu na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Pod koniec wakacji Impuls odbędzie jazdy próbne również w województwie łódzkim.

Impulsy pomogą uruchomić nowe połączenia

– Czekamy na pierwszą partię pojazdów, która ma do nas trafić w październiku. W grudniu br. pociągi trafią do eksploatacji. Planujemy wtedy uruchomienie nowego połączenia Skierniewice – Łowicz – Kutno. Impulsy uzupełnią także tabor wykorzystywany na obecnych trasach – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Drugą partię pojazdów – 10 sztuk ŁKA otrzyma w 2019 roku. Pozwoli to na uruchomienia nowych tras z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa, Radomska, a po elektryfikacji linii nr 25, również do Opoczna.

Newag został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Wartość projektu to 262 474 072,40 zł. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z RPO Województwa Łódzkiego w kwocie 181 543 925,39 zł.

 źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwsze-pociagi-impuls-juz-w-barwach-lka-zdjecia-86581.html

Pierwsze pociągi IMPULS

W fabryce Newag w Nowym Sączu trwa produkcja czterech pierwszych pociągów Impuls II dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pudła pojazdów są już pomalowane w barwy przewoźnika. Pojazdy będą gotowe w maju. Od czerwca planowane są jazdy testowe. ŁKA jest pierwszym polskim przewoźnikiem, który otrzyma pociągi Impuls nowej, drugiej generacji.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od firmy Newag S.A 14 trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy wyposażone będą w wiele udogodnień dla pasażerów takich jak klimatyzacja, wifi, miejsca na rowery, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory. W każdym znajdować się będzie 160 miejsc siedzących. Dostawca pociągów będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat. Impulsy będą obsługiwać połączenia w województwie łódzkim.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie się rozwija i potrzebuje nowych pociągów. Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego mogliśmy zamówić bardziej pojemne pojazdy, z których już za kilka miesięcy będą korzystać mieszkańcy województwa łódzkiego. Cieszę się, że będą to pociągi nowoczesne i komfortowe, bo ŁKA już przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości podróży. – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Produkcja pojazdów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z czternastu pojazdów jest pomalowany a obecnie trwa w nim zabudowa podłogi. W okresie wakacyjnym przejdzie badania dopuszczające do eksploatacji w Żmigrodzie. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma nasz flagowy produkt w nowej wersji. Impuls II charakteryzuje się między innymi zwiększoną pojemnością, wyższą trwałością
i niezawodnością. – powiedział Józef Michalik, Wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

W czerwcu rozpoczną się testy pojazdu na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Pod koniec wakacji Impuls odbędzie jazdy próbne również w województwie łódzkim.

Czekamy na pierwszą partię pojazdów, która ma do nas trafić w październiku. W grudniu br. pociągi trafią do eksploatacji. Planujemy wtedy uruchomienie nowego połączenia Skierniewice – Łowicz – Kutno. Impulsy uzupełnią także tabor wykorzystywany na obecnych trasach. – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Drugą partię pojazdów – 10 sztuk ŁKA otrzyma w 2019 roku. Pozwoli to na uruchomienia nowych tras z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa, Radomska, a po elektryfikacji linii nr 25 również do Opoczna.

Newag S.A został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Wartość projektu to 262 474 072,40 zł. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z RPO Województwa Łódzkiego w kwocie 181 543 925,39 zł.

źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Pierwsze-pociagi-IMPULS/

Podpisanie umowy z firmą Newag S. A.

Przedstawiciele Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i firmy Newag S.A. podpisali umowę na dostawę 14 pociągów nowej generacji IMPULS II. Pierwsze cztery składy mają być dostarczone pod koniec września 2018 roku.

Font Resize
Contrast