Informacje prasowe

Pierwszy pociąg Impuls2. Newag zaprezentował skład wyprodukowany dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Fabryka Newag z Nowego Sącza zaprezentowała pierwszy pociąg Impuls2, który trafi do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zobacz jak wygląda pierwszy oficjalny wjazd nowego pociągu.

W fabryce Newag w Nowym Sączu zaprezentowany został po raz pierwszy pociąg Impuls2. Będzie jeździł w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA zamówiła 14 trójczłonowych pociągów Impuls2 za 266 mln zł. W tej kwocie jest również wliczona usługa 12-letniego serwisowania. Baza pociągów będzie znajdowała się przy stacji Łódź Olechów. Nowe pociągi będą kursowały do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i po elektryfikacji linii do Opoczna. Wzmocnia również inne linie ŁKA.

Oficjalna prezentacja nowego pociągu firmy Newag odbyła się przy fanfarach, błyskających światłach i muzyce. – To ważny dzień dla województwa łódzkiego i ŁKA. To kolejny krok do rozwoju samorządowego przewoźnika – powiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień dodając, że jest pod wrażeniem nowego taboru u producenta, który buduje wagony metra w Sofii, lokomotywy dla PKP Intercity i Cargo, a także pociągi dla wielu przewoźników samorządowych. – To drugi impuls – mówi Janusz Malinowski, prezes ŁKA. – Pierwszym impulsem było utworzenie ŁKA. Teraz mamy drugi impuls – Impuls2.

Nowe pociągi odbiegają od Impulsów1, które Newag produkuje od 10 lat. firma postanowiła unowocześnić tabor, aby był bardziej funkcjonalny i miał lepsze parametry eksploatacyjne. Udało się zmniejszyć masę pociągu. Poprawiono komfort w kabinie maszynistów. Jest nowa konstrukcja nadwozia, dzięki czemu pociągi są dłuższe i mają więcej miejsc siedzących. Impuls2 ma 160 miejsc, w tym 6 uchylnych. Pociągi są dostosowane do prędkości 160 km/h. Jest klimatyzacja i ogrzewanie, które regulują czujniki. Jest internet bezprzewodowy i ulepszony system informacji pasażerskiej. Zmieniono układ jezdny. Są nowoczesne wózki na tzw. poduszkach powietrznych, co zapewnia komfort jazdy. Układ hamulcowy jest najnowocześniejszym rozwiązaniem na świecie, dzięki czemu skróciła się droga hamowania. Testy bezpieczeństwa wskazały, że pociągi są odporne na ściskanie i rozciąganie. W najbliższym czasie pociąg, który został zaprezentowany w Nowym Sączu, przejdzie testy w Żmigrodzie. Jeśli będą pomyślne, tp pociąg we wrześniu zostanie dostarczony do Łodzi. ŁKA zamierza w 2020 roku przewieźć 8 mln pasażerów. Jest to możliwe, bo w ubiegłym roiku spółka przewiozła o 53 proc. pasażerów więcej, niż rok wcześniej. W tym roku ŁKA planuje wzrost liczby pasażerów o 20 proc.

Zdjęcia: Marcin Bereszczyński

Źródło: https://dzienniklodzki.pl/pierwszy-pociag-impuls2-newag-zaprezentowal-sklad-wyprodukowany-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-zdjecia/ar/13269205

Premiera pociągu Impuls2 wyprodukowanego przez Newag dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zaprezentowała wczoraj nowy pociąg Impuls2, który został wyprodukowany w fabryce Newag w Nowym Sączu. ŁKA zamówiła 14 trójczłonowych pociągów Impuls2 za 267 mln zł.  Po premierze pociągu odbył się koncert Grzegorza Hyżego.

W blasku świateł i przy dźwiękach muzyki filmowej wjechał na peron 2 dworca Łódź Fabryczna nowy pociąg ŁKA Impuls2. To pierwszy wyprodukowany pociąg drugiej generacji. Jest dłuższy, jeszcze bardziej niezawodny i komfortowy od pociągów jeżdżących obecnie w barwach ŁKA. Łodzianie, którzy licznie przybyli na premierę nowego pociągu, mieli możliwość wejścia do wnętrza i sprawdzenia, w jakich warunkach będą wkrótce podróżować.

Drugi pociąg wyprodukowany dla ŁKA pojechał do Berlina, gdzie będzie prezentowany na targach kolejowych, jako przykład polskiego przemysłu kolejowego. Newag chce zachęcić europejskich przewoźników do zakupu takich pociągów, jakie zamówiła ŁKA. Kolejne dwa pociągi mają być dostarczone do końca października. Od grudnia cztery składy wzmocnią połączenia na obecnych liniach. ŁKA zwiększy wtedy liczbę połączeń o 20 proc. W marcu przyszłego roku będzie zmiana rozkładu jazdy i wtedy rozpoczną się połączenia ŁKA z Łodzi do do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i po elektryfikacji linii do Opoczna. Utworzone ma być nowa linia nowego połączenia Skierniewice – Łowicz – Kutno. Kolejnych 10 pociągów ma być dostarczonych do połowy przyszłego roku. Trafią na nowe linie. Impuls2 ma 160 miejsc, w tym 6 uchylnych. Pociągi są dostosowane do prędkości 160 km/h. Jest klimatyzacja i ogrzewanie, które regulują czujniki. Impulsy będą posiadały bezpłatne wifi, gniazdka elektryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery. W pociągach jest strefa dziecięca ze stołem do gry planszowej i kostką do gry. Obecnie ŁKA ma w swojej flocie 20 pociągów wyprodukowanych przez firmę Stadler. Nowy tabor pozwoli przewozić jeszcze więcej pasażerów. W tym roku ŁKA planuje przewieźć 5 mln pasażerów. Dla porównania w ubiegłym roku spółka przewiozła 3,5 mln pasażerów. – ŁKA zajęła pierwsze miejsce w kraju pod względem przyrostu pasażerów – pochwalił się Janusz Malinowski, prezes ŁKA. – Szukamy panaceum na smog, korki, wypadki i czas podróży. Ten problem rozwiążą nowe pociągi. Miasta, gdzie dobrze się mieszka, jak Kopenhaga, Barcelona, czy Wiedeń mają wygodny i sprawny transport szynowy. My też taki mamy.

Zdjęcia: Krzysztof Szymczak

Źródło: https://dzienniklodzki.pl/premiera-pociagu-impuls2-wyprodukowanego-przez-newag-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-zdjecia/ar/13494973

Premiera pociągu Impuls2

Atrakcją premiery będzie koncert Grzegorza Hyżego!

14 września EC1 godz. 19:30 Premiera nowego pociągu Impuls2, który już wkrótce pojawi się na trasach województwa łódzkiego i hipnotyzujące przeboje Grzegorza Hyżego, które królują na listach przebojów. Do tego postindustrialne przestrzenie dawnej elektrociepłowni EC1.  Będzie moc! 

Wydarzenie rozpocznie się na Dworcu Łódź Fabryczna, na który uroczyście wjedzie nowy pociąg ŁKA Impuls2. Transmisję z wjazdu będzie można oglądać na telebimie umieszczonym przy koncertowej scenie na terenie EC1 w sąsiedztwie Centrum Nauki i Techniki.  Właśnie tutaj po prezentacji pociągu  rozpocznie się koncert Grzegorza Hyżego, który zaśpiewa swoje największe przeboje.

Zapraszamy serdecznie wszystkich mieszkańców Łodzi i województwa łódzkiego.

To będzie najbardziej energetyczne wydarzenie września!

Wstęp wolny!

Źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Premiera-pociagu-Impuls2/

Impuls 2 dla ŁKA

W Fabryce Newag w Nowym Sączu odbyła się dziś oficjalna prezentacja pociągu Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik jako pierwszy w Polsce otrzyma pociąg nowej generacji. Impuls 2 będzie dłuższy, jeszcze bardziej niezawodny i komfortowy. Od grudnia będą z nich korzystać pasażerowie.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od Newagu 14 trzyczłonowych pojazdów. Pierwszy pojazd został oficjalnie zaprezentowany 18 czerwca w nowosądeckiej fabryce. Pod koniec czerwca pojazd rozpocznie testy w Krakowie, na początku lipca na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Europejska premiera pojazdu odbędzie się w Berlinie podczas Międzynarodowych Targach Kolejnictwa Innotrans. We wrześniu zaprezentowany zostanie także w Łodzi.

Dostawa pojazdów Impuls 2 rozpocznie drugi etap rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi pozwolą na rozwój siatki połączeń o kolejne miasta województwa łódzkiego. Dzięki ŁKA i rekordowym wynikom przewiezionych pasażerów za 2017 rok Łódzkie odnotowało najwyższy ze wszystkich województw wzrost ruchu kolejowego w Polsce – mówi Witold Stępień, marszałek Województwa Łódzkiego. Jak widać mieszkańcy doceniają nowoczesny tabor i wysoki komfort podróży – dodaje.

Impulsy to pociągi nowoczesne. Różnice w stosunku do pojazdów pierwszej generacji są zauważalne.

Cieszymy się, że możemy dzisiaj w obecności Pana Marszałka Witolda Stępnia oraz Prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusza Malinowskiego, zaprezentować pierwszy z pojazdów Impuls 2 wyprodukowanych dla woj. łódzkiego. Wierzymy, że wieloletnie doświadczenia eksploatacyjne Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych IMPULS dają gwarancję bardzo wysokiej dostępności i niezawodności pojazdów Impuls drugiej generacji. Prezentowany pojazd spełnia wszystkie wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (2014), gwarantując pasażerom komfortową i bezpieczną podróż – mówi Józef Michalik, Wiceprezes NEWAG S.A.

W pociągach dla ŁKA znajdą się także nowości takie jak strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis, defibrylatory i numeracja miejsc.

Przygotowując przetarg na dostawę nowych pojazdów wzięliśmy pod uwagę nasze dotychczasowe doświadczenia i sugestie pasażerów. Przewozimy coraz więcej osób i stąd decyzja o zamówieniu dłuższych, trzyczłonowych pojazdów – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – Największa frekwencja występuje w obszarze aglomeracji łódzkiej, dlatego pociągi są bezstopniowe z dużą ilością drzwi, co mam ułatwić wymianę pasażerów. Stawiamy na nowoczesność i komfort – Impulsy będą posiadały bezpłatne wifi, gniazdka elektryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery – dodał.

Od grudnia nowe pociągi będą kursowała po województwie łódzkim. Impulsy wyruszą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego. ŁKA obsłuży także połączenia na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno w północnej części województwa.

Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł. brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie  164 586 425,39 zł. Dostawca będzie odpowiedzialny również za utrzymanie pojazdów przez okres 12 lat.

źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Impuls-2-dla-LKA/

Impuls 36WEd-001 już gotowy

W zakładzie Newagu w Nowym Sączu odbyła się prezentacja pierwszego z 14 EZT serii Impuls II wyprodukowanego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Podpisanie umowy na dostawy EZT-ów nastąpiło 28 lutego na Dworcu Łódź Fabryczna. Składy będą wykorzystywane do obsługi nowych połączeń ŁKA na terenie województwa łódzkiego. Pierwsze zamówione pojazdy producent ma dostarczyć do końca trzeciego kwartału 2018 roku.

Nowosądecki producent został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Spółka zamówiła czternaście trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawca będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat.

Zgodnie z uzgodnionym harmonogramem dostaw pierwsze 4 pojazdy dostanę dostarczone pod koniec września 2018 roku, kolejne 10 rok później. Nowe składy zgodnie ze specyfikacją przetargową są wyposażone m.in. w bezpłatne wifi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, monitory. Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa. Impulsy dla ŁKA będą osiągały prędkość eksploatacyjną do 160 km/h. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe.

Źródło: https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32236/impuls-36wed-001-juz-gotowy.html

Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko

28 lutego 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna, po burzliwym przetargu, podpisała z nowosądeckim Newagiem umowę na dostawę pierwszych Impulsów drugiej generacji dla polskiego klienta. 18 czerwca 2018 pokazano pierwszy zbudowany pojazd. Mieliśmy okazję dokładnie mu się przyjrzeć.
To pierwsza publiczna prezentacja nowych pociągów dla ŁKA. Od razu widać, że Newag wyciągnął wnioski z, i tak bardzo udanej, konstrukcji Impulsa pierwszej generacji. Czym różni się Impuls 2 od poprzednika?
Dłuższy, lżejszy i ma być tańszy w utrzymaniu

Przede wszystkim każdy człon Impulsa 2 dla ŁKA (jest to pojazd trójczłonowy) jest dłuższy o 60 cm niż w Impulsie pierwszej generacji. To niewiele, ale pozwala zabrać na pokład kilkunastu pasażerów więcej. Co istotne – pomimo wydłużenia członów ograniczono ich wagę. Zmieniła się także konstrukcja kabiny oraz wygląd czoła pojazdu. Poza walorami estetycznymi, przyniosło to korzyść w postaci jeszcze lepszego miejsca pracy maszynisty, dysponującego też lepszą widocznością.

– Nowy Impuls w przyszłości będzie mógł być bimodalny, dzięki modułowości konstrukcji. Naszym celem była taka budowa Impulsa 2, aby zwiększyć cykle międzyprzeglądowe, aby stał się mniej wymagający i kosztowny w utrzymaniu. Pojazd otrzymał też informację pasażerską najnowszej generacji – mówił Maciej Górowski, kierownik badań i rozwoju w Newagu.

Świetne wnętrze

W środku pociąg robi rewelacyjne wrażenie. Bardzo dbała o to ŁKA umieszczając w Nowym Sączu na stałe aż dwóch komisarzy do patrzenia na ręce producentowi. Impuls 2 jest wykończony w sposób, którego nie powstydził by się żaden światowej klasy producent taboru. Próbowaliśmy wyszukać jakieś niedoróbki produkcyjne jednak okazało się to bezskuteczne. Materiały wykończeniowe na które składa się sufit, podłogi, ściany boczne, są wysokiej jakości, fotele są bardzo przyzwoite i oferują bardzo dużo miejsca na nogi. Silną stroną ezt jest spora ilość światła, które wpada do pojazdu, ciekawie wyglądają podsufitowe panele z oświetleniem. Nasze subiektywne zdanie jest takie, że to chyba najładniejszy pojazd, jaki wyjechał z nowosądeckiej fabryki.

ŁKA zażyczyła sobie montażu kurtyn powietrznych przy wejściach które zadbają o komfort termiczny pociągów w upały i zimą. W ezt jest oczywiście miejsce dla wózków inwalidzkich oraz rowerów (uchwyty są trzy, ale rowerów zmieści się w tej przestrzeni przynajmniej dwa razy więcej). Niesamowite jest miejsc dla rodziców z dziećmi z grą planszową wbudowaną w stolik, z obrotową, na stałe zamontowaną kostką do gry. Jest też automat biletowy.

Teraz pociąg trafi na testy w pobliżu Krakowa, później pojedzie do Żmigrodu, aby zdobyć homologacje do kursowania z pasażerami – powiedział Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Długa historia przetargu

Przetarg na 14 pociągów regionalnych dla ŁKA miał kilka zwrotów akcji. Najpierw dostawcą miał być Stadler, ale wybór ten został unieważniony i łódzki operator podpisał umowę z Newagiem. Przeciwko temu protestował Stadler, a ostatecznie sprawa ma swój finał w sądzie (więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Impulsy 2 mają 65 metrów długości (są trójczłonowe). Mogą rozpędzić się do 160 km/h, na pokładzie mają zainstalowany system ETCS poziomu II. Pierwsze 4 ezt mają rozpocząć kursowanie najpóźniej od grudnia 2018, kolejnych 10 sztuk musi dojechać do zamawiającego do połowy 2019 r.

Zamówienie obejmuje dostawę jednostek oraz usługę ich utrzymania do poziomu P4 przez 12 lat od momentu dostarczenia (do połowy 2029 r.). W przetargu założono, że pociąg ma wytrzymać 35-letnią eksploatację, lub przejazd 4 milionów kilometrów. Wszystkie pociągi wraz z usługą kosztowały 266 mln zł.

Łódzkie: Nowe pociągi Impuls 2 na trasach ŁKA – od grudnia

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zakupiła 14 nowych pociągów Impuls 2, które powstaną w Fabryce Newag w Nowym Sączu. Wartość zamówienia to prawie 267 mln zł, z czego ponad 164 mln zł to pieniądze z UE. Pierwsze pojazdy nowej generacji wyjadą na trasy w Łódzkiem w grudniu.

„Dostawa pojazdów Impuls 2 rozpocznie drugi etap rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Nowe pociągi pozwolą na rozwój siatki połączeń o kolejne miasta województwa łódzkiego. Dzięki ŁKA i rekordowym wynikom przewiezionych pasażerów za 2017 rok, Łódzkie odnotowało najwyższy ze wszystkich województw wzrost ruchu kolejowego w Polsce” – podkreślił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Impuls 2 to trzyczłonowy pociąg nowej generacji, jak podaje producent, dłuższy, jeszcze bardziej niezawodny i komfortowy niż jego poprzednia wersja, spełniający też wszystkie wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (2014). W tym tygodniu pierwszy pojazd został oficjalnie zaprezentowany w nowosądeckiej fabryce, natomiast jeszcze w czerwcu rozpoczną się jego testy w Krakowie, a potem na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.

Wartość zamówienia obejmującego dostawę 14 nowych pociągów oraz ich utrzymanie przez 12 lat, wynosi prawie 267 mln zł, przy czym na realizację projektu ŁKA uzyskała ponad 164 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Jak wyjaśnił prezes ŁKA Janusz Malinowski, pod szyldem przewoźnika podróżuje coraz więcej pasażerów – stąd decyzja o zamówieniu dłuższych, trzyczłonowych pojazdów.

„Największa frekwencja występuje w obszarze aglomeracji łódzkiej, dlatego pociągi są bezstopniowe, z dużą liczbą drzwi, co ma ułatwić wymianę pasażerów. Stawiamy na nowoczesność i komfort – Impulsy będą miały bezpłatne wifi, gniazdka elektryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery” – dodał.

Wyprodukowane dla ŁKA pociągi będą mieć także nowości, takie jak strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis i defibrylatory.

Planuje się, że pierwsze cztery Impulsy 2 wyruszą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego w grudniu. ŁKA obsłuży nimi także połączenia na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno w północnej części regionu. Wszystkie zamówione pojazdy mają być dostarczone do końca przyszłego roku.

Europejska premiera Impulsu 2 ma odbyć się w Berlinie podczas Międzynarodowych Targów Kolejnictwa Innotrans. We wrześniu zaprezentowany zostanie także w Łodzi; ŁKA będzie pierwszym w kraju przewoźnikiem, w którego taborze ma jeździć ten pojazd. (PAP)

autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska,

źródło: http://forsal.pl/artykuly/1141200,lodzkie-nowe-pociagi-impuls-2-na-trasach-lka-od-grudnia.html

Impuls 2 ŁKA na testach w Żmigrodzie

Nowy Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest już na testach w Żmigrodzie.

18 czerwca 2018 w Nowym Sączu zaprezentowano pierwszy zbudowany Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od początku lipca pojazd jest już testowany na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Zdjęcia z testów nadesłał do nas Czytelnik.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Aldona Kuźma z Newagu, z końcem czerwca nowy Impuls przeszedł w Krakowie testy stacjonarne hamulca, a testy w Żmigrodzie rozpoczęły się z początkiem lipca. Potrwają do połowy sierpnia. – Pojazd Impuls 2 przejdzie badania statyczne i dynamiczne, a w tym: badania hałasu, pantografu, ETCS, zakłóceń, klimatyzacji oraz badania ruchowe hamulca – informuje przedstawicielka producenta.

Pierwsze 4 szt. mają rozpocząć kursowanie najpóźniej od grudnia 2018, kolejnych 10 sztuk musi dojechać do zamawiającego do połowy 2019 r.

fot. Aleksander Kędzierski

źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/impuls-2-lka-na-testach-w-zmigrodzie-87772.html

Pierwsze pociągi Impuls już w barwach ŁKA

W fabryce Newag w Nowym Sączu trwa produkcja czterech pierwszych pociągów Impuls II dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pudła pojazdów są już pomalowane i w barwy przewoźnika. Pojazdy będą gotowe w maju. Od czerwca planowane są jazdy testowe. ŁKA jest pierwszym polskim przewoźnikiem, który otrzyma pociągi Impuls nowej, drugiej generacji.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od firmy Newag 14 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy wyposażone będą w wiele udogodnień dla pasażerów takich jak klimatyzacja, wifi, miejsca na rowery, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory. W każdym znajdować się będzie 160 miejsc siedzących. Dostawca pociągów będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat. Impulsy będą obsługiwać połączenia w województwie łódzkim.

Badania homologacyjne już latem

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie się rozwija i potrzebuje nowych pociągów. Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego mogliśmy zamówić bardziej pojemne pojazdy, z których już za kilka miesięcy będą korzystać mieszkańcy województwa łódzkiego. Cieszę się, że będą to pociągi nowoczesne i komfortowe, bo ŁKA już przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości podróży – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

– Produkcja pojazdów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z czternastu pojazdów jest pomalowany a obecnie trwa w nim zabudowa podłogi. W okresie wakacyjnym przejdzie badania dopuszczające do eksploatacji w Żmigrodzie. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma nasz flagowy produkt w nowej wersji. Impuls II charakteryzuje się między innymi zwiększoną pojemnością, wyższą trwałością i niezawodnością – powiedział Józef Michalik, wiceprezes zarządu Newagu.

W czerwcu rozpoczną się testy pojazdu na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Pod koniec wakacji Impuls odbędzie jazdy próbne również w województwie łódzkim.

Impulsy pomogą uruchomić nowe połączenia

– Czekamy na pierwszą partię pojazdów, która ma do nas trafić w październiku. W grudniu br. pociągi trafią do eksploatacji. Planujemy wtedy uruchomienie nowego połączenia Skierniewice – Łowicz – Kutno. Impulsy uzupełnią także tabor wykorzystywany na obecnych trasach – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Drugą partię pojazdów – 10 sztuk ŁKA otrzyma w 2019 roku. Pozwoli to na uruchomienia nowych tras z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa, Radomska, a po elektryfikacji linii nr 25, również do Opoczna.

Newag został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Wartość projektu to 262 474 072,40 zł. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z RPO Województwa Łódzkiego w kwocie 181 543 925,39 zł.

 źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwsze-pociagi-impuls-juz-w-barwach-lka-zdjecia-86581.html

Pierwsze pociągi IMPULS

W fabryce Newag w Nowym Sączu trwa produkcja czterech pierwszych pociągów Impuls II dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pudła pojazdów są już pomalowane w barwy przewoźnika. Pojazdy będą gotowe w maju. Od czerwca planowane są jazdy testowe. ŁKA jest pierwszym polskim przewoźnikiem, który otrzyma pociągi Impuls nowej, drugiej generacji.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła od firmy Newag S.A 14 trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy wyposażone będą w wiele udogodnień dla pasażerów takich jak klimatyzacja, wifi, miejsca na rowery, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory. W każdym znajdować się będzie 160 miejsc siedzących. Dostawca pociągów będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat. Impulsy będą obsługiwać połączenia w województwie łódzkim.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie się rozwija i potrzebuje nowych pociągów. Dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego mogliśmy zamówić bardziej pojemne pojazdy, z których już za kilka miesięcy będą korzystać mieszkańcy województwa łódzkiego. Cieszę się, że będą to pociągi nowoczesne i komfortowe, bo ŁKA już przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości podróży. – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Produkcja pojazdów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z czternastu pojazdów jest pomalowany a obecnie trwa w nim zabudowa podłogi. W okresie wakacyjnym przejdzie badania dopuszczające do eksploatacji w Żmigrodzie. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma nasz flagowy produkt w nowej wersji. Impuls II charakteryzuje się między innymi zwiększoną pojemnością, wyższą trwałością
i niezawodnością. – powiedział Józef Michalik, Wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

W czerwcu rozpoczną się testy pojazdu na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Pod koniec wakacji Impuls odbędzie jazdy próbne również w województwie łódzkim.

Czekamy na pierwszą partię pojazdów, która ma do nas trafić w październiku. W grudniu br. pociągi trafią do eksploatacji. Planujemy wtedy uruchomienie nowego połączenia Skierniewice – Łowicz – Kutno. Impulsy uzupełnią także tabor wykorzystywany na obecnych trasach. – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Drugą partię pojazdów – 10 sztuk ŁKA otrzyma w 2019 roku. Pozwoli to na uruchomienia nowych tras z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Piotrkowa, Radomska, a po elektryfikacji linii nr 25 również do Opoczna.

Newag S.A został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Wartość projektu to 262 474 072,40 zł. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z RPO Województwa Łódzkiego w kwocie 181 543 925,39 zł.

źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Pierwsze-pociagi-IMPULS/

Podpisanie umowy z firmą Newag S. A.

Przedstawiciele Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i firmy Newag S.A. podpisali umowę na dostawę 14 pociągów nowej generacji IMPULS II. Pierwsze cztery składy mają być dostarczone pod koniec września 2018 roku.

ŁKA podpisała umowę na nowe pociągi Impuls II z Newagu

Dziś, 28 lutego na dworcu Łódź Fabryczna Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała umowę z Newagiem na dostawę 14 pociągów waz z ich utrzymaniem. Łódzki przewoźnik, jako pierwszy otrzyma pojazdy nowej generacji Impuls II. Pociągi będą wykorzystywane do obsługi nowych połączeń na terenie województwa łódzkiego. Pierwsze zamówione pojazdy producent ma dostarczyć do końca trzeciego kwartału 2018 roku.

Nowosądecki producent został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Spółka zamówiła czternaście trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawca będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik otrzyma flagowy produkt nowosądeckiego producenta w nowej wersji. Impuls II będzie charakteryzował się m.in. mniejszą wagą, większą pojemnością i wyższą niezawodnością.

– Wybraliście Państwo dobry produkt. Impuls to pociąg najnowszej generacji. Jego niezawodność sięga 99 proc. Jest wyposażony we wszystko, co powinien posiadać nowoczesny skład. Jeśli trzeba będzie, jesteśmy gotowi dostarczyć pierwsze pociągi wcześniej – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag.

Zgodnie z uzgodnionym harmonogramem dostaw pierwsze 4 pojazdy zostaną dostarczone pod koniec września 2018 roku, kolejne 10 rok później. Nowe Pociągi zgodnie ze specyfikacją przetargową będą wyposażone m.in. w bezpłatne wifi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, monitory. Będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa. Pociągi będą osiągały prędkość eksploatacyjną do 160 km/h. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe.

– Zakup pociągów zostanie dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Chciałbym tu jednak podkreślić, że to nie ŁKA będzie beneficjentem, tylko pasażerowie, którzy otrzymają nowoczesne komfortowe pociągi – powiedział Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zakup kolejnych pociągów pozwoli na rozwój siatki połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

– Planujemy uruchomienie połączeń ze Skierniewic do Kutna przez Łowicz, z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska oraz z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Nowe pociągi będą obsługiwały również obecne trasy ŁKA do Skierniewic, Sieradza, Kutna, Łowicza, na których zwiększona zostanie liczba połączeń – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Dostawca pojazdów został wybrany na podstawie czterech kryteriów przetargowych: cena pojazdów, koszt utrzymania, współczynnik efektywności kosztowej i liczba siedzeń stałych. Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 182 010 500 zł.

Podpisanie umowy z wykonawcą poprzedziła kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która nie miała zastrzeżeń, co do przebiegu postępowania przetargowego.

Źródło: https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29617/nowe-pociagi-impuls-ii-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej.html

ŁKA otrzymało dofinansowanie unijne do zakupu nowego taboru

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisał umowę o dofinansowanie projektu pod nazwą „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II” z Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt obejmuje dostawę czternastu trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich dwunastoletnim utrzymaniem. Całkowity koszt to 263 149 900 zł. Dofinansowanie z RPO wyniesie 182 010 500 zł.

Projekt ŁKA pozwoli na rozwój siatki połączeń o kolejne linie- z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego, Radomska, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. W celu realizacji projektu przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. W ramach postępowania wybrana została firma Newag.

Standard nowych pociągów nie będzie odbiegał od obecnego taboru spółki. Pojazdy będą wyposażone w m.in. bezpłatne Wi-Fi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, monitory. Pojazdy będą dostosowane do potrze osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa.

Postępowanie przetargowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami podlega obecnie kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu będzie możliwe podpisanie umowy z producentem z Nowego Sącza. Pierwsze pojazdy mają zostać dostarczone w czwartym kwartale 2018 roku.

Projekt został dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego WŁ na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III, Transport, Działanie III.4, Transport kolejowy.

Źródło: https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29344/lka-otrzymalo-dofinansowanie-unijne-do-zakupu-nowego-taboru.html

Aby wczytać nowsze wpisy proszę wybrać poniżej…

Font Resize
Contrast