Informacje prasowe

ŁKA- Podsumowanie 2019 r. i plany na 2020 r.

W dniu 30 stycznia 2020 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego odbyła się konferencja prasowa, podczas której podsumowano działania ŁKA w 2019 r. i  przedstawiono plany  na 2020 r.  W konferencji wzięli udział: Grzegorz Schreiber, Marszałek Województwa Łódzkiego, Grzegorz Jastrzębowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Janusz Malinowski, Prezes Zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Kuba Czajkowski, Dyrektor Zarządzający Astarium (właściciel portalu Koleo).

W 2019 roku z przejazdów Łódzką Koleją Aglomeracyjną skorzystało ponad 6 mln pasażerów. To o 27 % więcej niż w 2018 roku. Najwięcej podróżnych jeździło na trasie Łódź Kaliska – Łowicz. Najwyższy wzrost frekwencji odnotowano na linii Łódź Widzew – Skierniewice/Warszawa Wschodnia.

Spółka zakończyła drugi etap rozwoju. Ostatni, z 14 zamówionych Impulsów, dotarł do przewoźnika w ostatnim kwartale 2019 roku. Pociągi są wykorzystywane do obsługi nowych połączeń oraz do wzmocnienia wcześniej obsługiwanych tras. 

Wzmocnienie poolu taborowego

Dostawa 14 pojazdów firmy NEWAG S.A. zakończyła się w październiku 2019 r. Łódzki przewoźnik, jako pierwszy otrzymał flagowy produkt nowosądeckiego producenta – pociąg Impuls II generacji. Spółka dysponuje obecnie 34 pociągami. W stosunku do 2018 roku zwiększyła dwukrotnie podaż miejsc w jednostkach.

Wzmocnienie poolu taborowego ŁKA pozwoliło na rozwój siatki połączeń oraz zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Praca eksploatacyjna w 2019 roku wyniosła 3 109 000 pociągokilometrów i była o 15% wyższa niż w 2018 roku.

Trzeci etap rozwoju Spółki

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pojazdów typu FLIRT o dodatkowy, trzeci człon, w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III”. Realizację projektu umożliwiło wsparcie z Regionalnego Projektu Operacyjnego WŁ. W marcu, umowę na dofinansowanie  podpisał Marszałek Województwa Łódzkiego, Grzegorz Schreiber. Inwestycja pozwoli na zwiększenie liczby miejsc w pojazdach ze 120 do 186, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnika, stało się koniecznością. W 2019 roku rozpoczęły się prace projektowe.

Nowe trasy, więcej dotychczasowych połączeń

W marcu 2019 r. ŁKA uruchomiła przewozy na liniach – z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska oraz do Tomaszowa Mazowieckiego. Wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy 2019/2020, który zaczął obowiązywać od 15 grudnia 2019 roku, ŁKA rozpoczęła obsługę nowych relacji oraz zwiększyła liczbę dotychczasowych połączeń. Zostały uruchomione nowe relacje Zgierz – Łódź Chojny – Łódź Widzew przez Łódź Olechów Wiadukt oraz Skierniewice – Kutno.

Wzrost liczby pasażerów

W  2019 roku z usług przewoźnika skorzystało o ponad 1 mln 300 tysięcy pasażerów więcej niż w 2018 roku, kiedy to ŁKA przewiozła 4 692 230 pasażerów. Ten imponujący wynik Spółka osiągnęła pomimo prowadzonych, przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ,prac remontowych na większości linii obsługiwanych przez Spółkę.

Integracja transportu w województwie łódzkim

Od rozpoczęcia działalności, szczególną rolę funkcjonowaniu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, odgrywała integracja taryfowa i rozkładowa z innymi uczestnikami publicznego transportu zbiorowego.

Bilet zintegrowany ŁKA+PKS

Wykorzystując potencjał działań integracyjnych, ŁKA z dniem 1 września 2019 r. wprowadziła ofertę BILET ZINTEGROWANY ŁKA + PKS, skierowaną do osób wykluczonych komunikacyjnie, nie posiadających własnego środka transportu. Poprzez zintegrowanie rozkładów jazdy przewoźników kolejowych i  autobusowych oraz wprowadzenie jednego zintegrowanego biletu na przejazd, podróż jest o około 20 % tańsza.

Od września 2019 roku zintegrowaniem objęte zostały połączenia obsługiwane przez PKS Sieradz, PKS Skierniewice, PKS Łęczyca, a od grudnia 2019 roku przez PKS Tomaszów Mazowiecki, w tym 36 autobusowych linii komunikacyjnych, których organizatorem jest Samorząd Województwa Łódzkiego.

Przewozy zasięgiem obejmują wszystkie powiaty województwa łódzkiego.

Ten innowacyjny system, integracji komunikacji kolejowej i autobusowej w województwie łódzkim, został doceniony przez branżę. Podczas międzynarodowych targów TRAKO 2019, ŁKA otrzymała nagrodę główną w konkursie im. inż. Józefa Nowkuńskiego.

Wzajemne honorowanie biletów

Wprowadzono, na skalę nie stosowaną dotąd w kraju, integrację różnych środków transportu. W aglomeracji łódzkiej, wzajemnie honorowane są bilety pomiędzy wszystkimi przewoźnikami kolejowymi tj. PKP Intercity, Przewozy Regionalne i ŁKA. Natomiast, w granicach administracyjnych miasta Łodzi, przewozy kolejowe zintegrowane zostały z komunikacją miejską.

Rozwój sieci sprzedaży

Od marca 2019 roku ŁKA rozpoczęła sprzedaż biletów przez platformę Bilkom. Jest to kolejny kanał dystrybucji biletów przewoźnika, pozwalający podróżnym bez konieczności wychodzenia z domu lub stania w kolejce do kasy, nabyć bilet. Ponadto, Bilkom umożliwia, oprócz zakupu biletów, sprawdzenie rozkładu jazdy i wyszukanie najlepszego połączenia. Zawiera również mapę wszystkich stacji i przystanków kolejowych w Polsce.

ŁKA sukcesywnie zwiększa sieć biletomatów stacjonarnych. W 2019 roku automaty biletowe postawiono w nowych lokalizacjach:

  • lipiec 2019 r. – dworzec kolejowy Łódź Kaliska,
  • październik 2019 r. – stacje: Zgierz oraz Łęczyca,
  • grudzień 2019 r.  – przejście podziemne na stacji Koluszki.

Rekuperacja i eco-driving

W grudniu 2019 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna i PKP Energetyka podpisały porozumienie, dzięki któremu, od stycznia 2020 roku, do rozliczenia ilości zużytej energii elektrycznej wykorzystywane są dane, odczytywane w sposób zdalny, z liczników zainstalowanych na pojazdach przewoźnika. Pozwala to na rozliczenie rzeczywistego zużycia energii przez pojazdy, a dodatkowo w rozliczaniu energii uwzględniona zostaje rekuperacja, tzn. energia oddawana/zwracana do sieci trakcyjnej podczas hamowania pociągu. Analiza zużywanej energii przez pojazdy na poszczególnych liniach, jak i nawet w poszczególnych pociągach, pozwala na wyznaczenie trendów i wprowadzenie ekonomicznej jazdy. Pozwoli to na optymalizację zużycia energii, nadzorowanie jej gospodarowania jak i zużywania.

Zdjęcia z konferencji

Źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Podsumowanie-2019-i-plany-na-2020/

Zakończenie II etapu rozwoju

Zakończył się II etap rozwoju Spółki, wszystkie zamówione Impulsy już w barwach ŁKA

Wszystkie zamówione Impulsy II dotarły już do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dostawa 14 pojazdów firmy NEWAG S.A. zakończyła się w październiku 2019 r. Łódzki przewoźnik, jako pierwszy otrzymał flagowy produkt nowosądeckiego producenta – pociąg Impuls II generacji.
Pociągi są wykorzystywane do wzmocnienia  obsługi obecnie realizowanych  połączeń oraz od 15 grudnia br. będą obsługiwały nowe połączenia na terenie województwa łódzkiego.

Spółka w 2017 r. podpisała umowę z firmą Newag S.A. na dostawę pociągów Impuls II. Producent został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Spółka zamówiła czternaście trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawca jest również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat. Zgodnie z uzgodnionym harmonogramem dostaw pierwsze 4 pojazdy zostały dostarczone pod koniec września 2018 r., kolejne 10 do końca października 2019 r.
Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł. brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 164 586 425,39 zł.

Impuls II jest pociągiem najnowszej generacji. Charakteryzuje się mniejszą masą, niższym zużyciem energii, większą pojemnością i niezawodnością sięgającą 99%. Pociągi osiągają prędkość eksploatacyjną do 160 km/h. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe. Wyposażono go we wszystko, co powinien posiadać nowoczesny skład, m.in. klimatyzację, gniazdka elektryczne i USB, monitory, nowoczesny system informacji pasażerskiej, biletomaty, bezpłatne wifi oraz miejsca na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce. Bezpieczeństwo i komfort podróży zapewniają znajdujące się w pociągu defibrylatory, pętle indukcyjne, numerowane miejsca, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis oraz strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry.

Pierwsze cztery Impulsy wyruszyły na trasy w grudniu 2018 r. W marcu 2019 r. ŁKA uruchomiła przewozy na liniach – z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska oraz do Tomaszowa Mazowieckiego. Wzmocnienie poolu taborowego ŁKA pozwoliło na rozwój siatki połączeń oraz zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.

ŁKA zwiększa liczbę połączeń od 2020 r.

Wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy 2019/2020, który zacznie obowiązywać od 15 grudnia br.,ŁKA rozpocznie obsługę nowych relacji oraz zwiększy liczbę dotychczasowych połączeń.
Zostaną uruchomione nowe połączenia relacji Zgierz – Łódź Chojny – Łódź Widzew przez Łódź Olechów Wiadukt. Pociągi zatrzymają się na nowych przystankach Łódź Olechów Wiadukt i Łódź Olechów Zachód oraz istniejącym Łódź Olechów Wschód, które są zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie miejsc pracy. Nowy rozkład jazdy zakłada kursowanie pociągów umożliwiających dowóz i odwóz pracowników zatrudnionych w zakładach na terenie ŁSSE, zlokalizowanych na Olechowie, na pierwszą, drugą i trzecią zmianę.
Linią, na której wszystkie połączenia obsłużą pociągi ŁKA będzie trasa ze Skierniewic przez Łowicz do Kutna. Łącznie będzie to 26 połączeń.

W relacji Łódź – Skierniewice pojedzie 38 pociągów, zamiast dotychczasowych 16.
Do Tomaszowa Mazowieckiego wyruszy 20 pociągów, zamiast obecnych 2.
Mimo kontynuacji remontu linii sieradzkiej nadal zostaną utrzymane 33 połączenia.
Wszystkie pociągi do i z Łowicza oraz Kutna będą rozpoczynały i kończyły swój bieg na stacji Łódź Widzew, co wpłynie na poprawę podróżowania na odcinku ściśle aglomeracyjnym doi ze Zgierza.

W relacji Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska pojedzie aż 85 pociągów, co jest największą liczbą w dotychczasowej działalności ŁKA.

Oferta na linii łowickiej oraz połączenia relacji Łódź Widzew – Łódź Stoki – Zgierz pozostaną bez zmian, ze względu na trwające prace modernizacyjne.

Utrzymana zostanie liczba 9 połączeń weekendowych do Warszawy oraz dwie pary pociągów na linii do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska.

Źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/Zakonczenie-II-etapu-rozwoju/

ŁKA odebrała dwa ostatnie Impulsy

Jednostki 36WEd o numerach 13 i 14 przechodzą w bazie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej testy przed wyruszeniem na linię. Dodatkowy tabor jest przewoźnikowi bardzo potrzebny – w nowym rozkładzie jazdy liczba pociągów ma wzrosnąć o ponad 30%. Urząd Marszałkowski prowadzi tymczasem rozmowy w sprawie wydłużenia trasy Kolei Mazowieckich do Tomaszowa, co pozwoliłoby odtworzyć połączenie kolejowe Łódź Radom z przesiadką ŁKA – KM.
Dwie ostatnie jednostki dotarły do Łodzi – zgodnie z harmonogramem – pod koniec października. – Nowoczesne pojazdy zapewniają podróżnym jeszcze więcej komfortu, niż dotychczasowy tabor ŁKA – chwali nowe nabytki dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego Grzegorz Jastrzębowski. Każdy Impuls 2 ma 160 miejsc siedzących, w tym cztery przystosowane specjalnie do podróży rodzin z dziećmi. – We wnętrzu można też korzystać z bezprzewodowego Internetu. Myślimy o wszystkich podróżnych – zapewnia dyrektor.

Więcej taboru – więcej połączeń

14 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych kosztowało 266 mln zł. 164 mln zł to wartość dofinansowania otrzymanego na ten cel z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

– Zakup taboru był możliwy dzięki unijnemu dofinansowaniu – potwierdza prezes ŁKA, Janusz Malinowski. Przewoźnik potrzebował rozbudowy taboru, by obsłużyć coraz większą liczbę połączeń. – Co roku zwiększamy ofertę, ale w tym roku wzrost będzie spektakularny: od 15 grudnia będziemy uruchamiać o ponad 30% więcej połączeń. Z Łodzi do Skierniewic pojedzie w dni robocze 19 par pociągów dziennie, ze Skierniewic do Łowicza – 13 par, z czego 3 będą wydłużone do Kutna. 10 par pociągów dziennie połączy Łódź z Tomaszowem Mazowieckim – wylicza Malinowski.

Po raz kolejny (do 42,5 pary) zostanie też zwiększona liczba połączeń na łódzkiej Kolei Obwodowej (Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska), do których dołączą też kursy przez przystanki na Olechowie. Jedną dodatkową parę otrzymają podróżni na trasie Łódź – Kutno. Rozkład jazdy nie został jeszcze zatwierdzony przez PKP PLK, jednak podane liczby – według zapewnień prezesa – nie zmienią się.

6 mln pasażerów w tym roku. Co dalej?

W ostatnich tygodniach ŁKA znacznie zwiększyła zatrudnienie. Pracę w spółce rozpoczęło 50 nowych osób – maszynistów i członków drużyn konduktorskich. Równolegle z jazdami testowymi nowo dostarczonych pojazdów trwają ostatnie szkolenia. – Spodziewamy się przewieźć w tym roku 6 milionów pasażerów – więcej, niż zakładaliśmy wcześniej. W przyszłym roku liczba ta może wynieść nawet 8 milionów. Współpraca z Departamentem Infrastruktury układa się dobrze, co ułatwi nam dalszy wzrost i przewożenie w przyszłości nawet 10 mln osób rocznie. Za 3 lata osiągnięcie tego celu jest realne – deklaruje prezes.

Władze regionu planują poza tym odtworzenie – na razie z przesiadką – połączenia kolejowego Łódź – Radom. Trwają rozmowy z Kolejami Mazowieckimi w sprawie wydłużenia ich pociągów Radom – Drzewica do Tomaszowa Mazowieckiego, tak by uzyskać skomunikowanie z pociągami ŁKA i PR. Według UMWŁ, jeśli uda się osiągnąć porozumienie, wydłużenie trasy może nastąpić najwcześniej w styczniu przyszłego roku.

Komplet Impulsów 2 dla ŁKA zbudowany

Komplet Impulsów 2 dla ŁKA zbudowany

fot. MS, Rynek Kolejowy

Newag kończy realizację kontraktu na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Komplet pojazdów będzie obsługiwał zelektryfikowane linie kolejowe w Łódzkiem jeszcze przed wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy 2019/2020.

Pierwszy ze zbudowanych trójczłonowych pojazdów prezentowany był w połowie 2018 roku w Nowym Sączu. Od grudnia 2018 roku pierwsze cztery Impulsy 2 rozpoczęły kursowanie w ramach siatki połączeń ŁKA i sukcesywnie trwały kolejne dostawy. Teraz Newag wysłał do Łodzi dwa ostatnie pociągi z tego kontraktu.

Przetarg na 14 pociągów regionalnych dla ŁKA miał kilka zwrotów akcji. Najpierw dostawcą miał być Stadler, ale wybór ten został unieważniony i łódzki operator podpisał umowę z Newagiem, który odpowiada również za utrzymanie pojazdów do połowy 2029 r.

Impulsy 2 mają 65 metrów długości (są trójczłonowe). Mogą rozpędzić się do 160 km/h, na pokładzie mają zainstalowany system ETCS poziomu II. Kontrakt wart jest prawie 267 mln zł brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna otrzymała na to zadanie wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 164 mln zł.

Obecnie Newag zajmuje się m.in budową ezt z zamówienia dodatkowego dla województwa pomorskiego.

Źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/komplet-impulsow-2-dla-lka-zbudowany-94083.html

Kolejne Impulsy II dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w drodze do Legnicy

Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

Dosłownie przed kilkunastoma minutami udało się nam zaobserwować przejazd do Legnicy na testy ETCS nowych Impulsów II  35Wed-010, 011 i 012 w malaturze Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To kolejne pojazdy z kontraktu podpisanego przez ŁKA z nowosądeckim producentem.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała umowę z firmą Newag S.A. na dostawę 14 pociągów waz z ich utrzymaniem. Nowosądecki producent został wyłoniony w ramach postępowania na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Spółka zamówiła czternaście trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostawca będzie również odpowiedzialny za ich serwisowanie przez okres 12 lat.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako pierwszy polski przewoźnik zakontraktowała flagowy produkt nowosądeckiego producenta w nowej wersji charakteryzujący się między innymi mniejszą wagą, większą pojemnością i wyższą niezawodnością.

Nowe Pociągi zgodnie ze specyfikacją przetargową są wyposażone m.in. w  wifi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, monitory. Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i zgodne z najnowszymi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa. Pociągi mogą osiągnąć prędkość eksploatacyjną do 160 km/h. Liczba miejsc siedzących w każdym składzie to 160, w tym 154 stałe.

Dostawca pojazdów został wybrany na podstawie czterech kryteriów przetargowych: cena pojazdów, koszt utrzymania, współczynnik efektywności kosztowej i liczba siedzeń stałych. Wartość zamówienia to 266 968 762,35 zł. brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uzyskała dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 182 010 500 zł.

Źródło: https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/34818/kolejne-impulsy-ii-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-w-drodze-do-zmigrodu.html

ŁKA na XII Europejskim Forum Gospodarczym Łódzkie 2019

Przez dwa dni – 16 i 17 września w Łodzi, odbywa się XII Europejskie Forum Gospodarcze – Łódzkie 2019. Merytoryczne sesje plenarne, warsztaty i dyskusje stanowią platformę wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami świata biznesu, nauki, władzami rządowymi i samorządowymi. Pierwszego dnia, podczas panelu „CPK motorem napędowym rozwoju gospodarczego województwa łódzkiego”, o nowych możliwościach transportu pasażerów, zyskach społecznych i gospodarczych dla mieszkańców województwa łódzkiego, które pojawią się wraz z powstaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego, mówili:

Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego,

Piotr Malepszak, Prezes Zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o.,

Janusz Malinowski, Prezes Zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o.,

Krzysztof Zgorzelski, Prezes Zarządu Przewozy Regionalne Sp. z o.o..

Kolejowa część Programu CPK zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy. Będą one łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą Polski i CPK, a także wzajemnie między sobą oraz zapewniały spójność krajowej sieci kolejowej. Każda ze „szprych” składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury.

Autorzy kolejowego komponentu CPK zakładają, że odpowiedzialna za budowę nowego hubu spółka celowa ma wybudować m.in. linię szybkiej kolei na trasie Warszawa – CPK- Łódź. Planowany węzeł przesiadkowy, między Warszawą i Łodzią, ma za zadanie zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

Jak zaznaczył Prezes Malinowski, komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w obszarze województwa łódzkiego może otworzyć nowe możliwości transportu dla pasażerów w regionie, może również uwolnić przepustowość, której obecnie już brakuje. Łódź może stać się jednym z najważniejszych miejsc przesiadkowych zaraz po Warszawie i CPK. Dzięki tej inwestycji, możliwe jest szersze wprowadzenie rozkładu jazdy z odpowiednimi cyklami na poszczególnych liniach, zgodnie z oczekiwaniami podróżnych. Budowa CPK nie wpłynie na ograniczenie oferty na funkcjonujących obecnie liniach. ŁKA nadal będzie zwiększała liczbę połączeń, a mieszkańcy takich miejscowości jak Łowicz, Skierniewice, Sieradz, Wieruszów otrzymają szybkie połączenia ze stolicą województwa. Czas przejazdu z Łodzi do Sieradza, Skierniewic czy Łowicza skróci się do 30 minut, a Wieruszów może uzyskać połączenie – ok. 50 minut.

ŁKA kończy realizację drugiego projektu taborowego, za kilkanaście dni dotrą do Łodzi ostatnie dwa pociągi Impuls 2. Łódzka kolej będzie dysponowała flotą 34 pociągów, podaż miejsc w pociągach w stosunku do roku ubiegłego zwiększy się dwukrotnie. Ponadto, Zarząd Spółki, podpisał w tym roku w ramach RPO województwa łódzkiego kontrakt na rozbudowę 10 z 20 pociągów Flirt3 o dodatkowy, trzeci człon. W planach jest także rozbudowa pozostałych Flirtów o dwa dodatkowe człony z możliwością przystosowania pociągów do systemu zasilania 25kV prądu zmiennego.

Spółka może się w ten sposób przygotować się do wprowadzenia ewentualnie dodatkowej oferty do 5 par ŁKA Sprinter kursujących na trasie do Sieradza, Łowicza i Skierniewic, Wieruszowa zarówno po linii konwencjonalnej jak i planowanej KDP. Dzięki temu w godzinach szczytu mieszkańcy wspomnianych miejscowości uzyskają bardzo krótki czas dojazdu/powrotu do/z stolicy województwa łódzkiego.

Źródło: https://lka.lodzkie.pl/strona-glowna/LKA-na-XII-Europejskim-Forum-Gospodarczym-Lodzkie-2019/

Aby wczytać starsze wpisy proszę wybrać poniżej…